Pages

teman teman

Friday, December 31, 2010

jumaat

assalamualaikum,

hai semua pembaca.:) moga khabar anda baik baik belaka. ceh! macam lama tak update je ayat aku ni.. oke tanpa melengahkan masa afro mahu bercerita. pertama sekali minta maaf kat budak budak bayu sekalian kerana afro tak bangon pagi tadi utk join hiking korang yang aku tataw di mana tempat nya. broga hills kot.:)

hurm. hari ni seriously afro cakap afro terdiam mendengar khutbah jumaat di masjid tadi.. berkenaan dengan "zina". terasa bagai diri ini penuh dengan dosa.. begitu juga dgn 2 minggu lepas punya jumaat.. tentang "sahabat". terkedu seketika.. selalu nya time khutbah afro sebok dok sembang dgn org.. tapi tadi macam terasa nak mendengar pula. pabila mana khatib sdg memberi khutbah maka terdiam seluruh alam gempita.. wah! ayat aku tanak cam bangang pulak. HAHA:p

sebulan ade 4kali jumaat maka setahun ade 48 lah kan.? afro rase dlm byk byk khutbah jumaat afro diam khusyuk dgar khutbah tanpa berkata apa ade la dlm 20 kali atau mungkin lebih tapi tidak kurang la.:) berkenaan dengan zina tadi afro tertarik mungkin sebab malam ni new year.. dan mesti ramai yang melakukan maksiat bukan. haih=.= afro just berharap insan yang menganut islam sedar apa yang mereka bakal lakukan.

"kalau jumaat sentiasa di hati aku pilih jumaat pengganti segala hari"


oke tamat solat jumaat afro balik kerumah.. dan selalunya afro bawak handphone ke masjid. kali ni tak sbb afro pakai kain pelekat. ahaa.;) habes sahaja makan buzz!!! handphone afro berbunyi. ni afro guna buzz yang YM tu sbgai msg alert


"assalamuaikum, daus! kat mana.? free tak malam ni.? macam biasa la ops tahun baru.. ustaz hanafi suruh aku ajak kau..markas kat tmpt biasa masjid KLCC tuh"


selang beberapa minit buzz!!.


"assalamualaikum firdaus.. ops tahun baru akan diadakan di sekitar Kuala Lumpur bawah ustaz mazrizi. markas dekat taman kosas macam biasa berkumpul pada pukul 10 malam. jemput hadir ya."


gulp=.= telan air liur aku dapat msg msg nih.. tak terbalas. HAHA kalau korang tak kenal siapa Ustaz hanafi dan mazrizi ni korang pergi bukak mana mana mastika.. afro rase setiap mastika dieorg ade je. die org ade Pusat pemulihan akhlak sendiri yang di beri nama PERKID.. ustaz mazrizi jaga bahagian perempuan di hulu langat manakala Ustaz Hanafi Ustaz hardcore yg jaga bahagian lelaki.. 

korang jangan la tanye bukan bukan.. mane afro kenal die.? err.=.= ni yang payah nak jawab nih.. heh korang pergi la search kat internet Perkid tu untuk apa.. then korang tawu aku siapa.. HAHA

minta maaf la ustaz ustaz sekalian.. afro mu ini tidak dapat menghadiri ops tahun baru tuh.. ade hal sikit. ceh padahal aku nak kelua juga.. mungkin kalau saya ade di KL insya allah saya ada di KLCC.. dan dan dan kalau ada yang melakukan maksiat saya akan tegur ya.. dimana yang berzina tu mungkin selepas 2 3 round saya dah tgk dan puas saya call ustaz oke.? hehe. oke oke.. tak!! tu tipu.. harap lah ustaz baca entri ni.:p

yang mana dah tawu apa fungsi Perkid sebenarnya mesti korang pandang pesong sket kan.? oh kerana mereka la aku jadi "manusia" :) jgn la tanye macam macam wahai pembaca. sekarang aku jahat lagi ke tak.? mesti la tak. aku dah tak jahat dah. afro nih baik oke.. nakal tu biasa la.. stakat menggatal dgn awek org.? oh itu perkara biasa.! :D heh.. kata org afro ni cukup rasa. "tak lebih dan tak kurang" eh eh aku rase baik aku lebih sket jahat yg kurang. HAHA


"selagi mana kita berjasa selagi itulah kite bergelar wira"

*afro harap takde ape buruk yang berlaku malam new year. selamat tahun baru:)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...